dimecres, 11 d’abril del 2012

COCA DE LLARDONS

Ja sabeu que si penjo una recepta és que és fàcil bona i d'èxit assegurat.

Aquest cop  li toca a la coca de llardons. Jo he de dir que mai m'havien agradat aquestes coques, o perquè no tenien gust de llardons, o perquè la pasta tenia més gust que la resta, o perquè era massa greixosa,   o perquè era dura com una mala cosa... no se per mil raons; el que si que tenia clar és que no m'agradaven.

Doncs un dia, una companya de la feina en va portar una , i jo el que tinc és que sóc educada i diplomàtica  i sobretot, sobretot, tot i que no m'agradi quelcom de menjar, de tant en tant ho torno a tastar perquè se empíricament que els gustos canvien (que m'ho diguin a mi amb les  pinyes!).

Doncs això la vaig tastar, i va ser la millor coca de llardons que he tastat en la meva vida! Quina cosa més bona!!!!! I ahir vaig tenir un bon motiu per a fer-la per primer cop.

Es tractava de celebrar el meu primer aniversari amb la Coral La Floresta, i em feia gràcia fer-ne una, compartir amb ells uns delicadesa com aquesta, i tot i ser el primer cop, va sortir boníiiiiisima!  Així que  no te misteris, tothom la pot fer!

Aquí teniu els ingredients i com es fa:

Pasta de full
Llardons
sucre
Pinyons

Pre-escalfeu el forn, a dalt i a baix a 200 graus.

Amb el corró, estireu una mica  la pasta de full directament a sobre del paper que duu, i ho poseu (amb el paper) a una plata de forn.

Esmicoleu els llardons amb l'ajut d'un morter (i de tant en tant aneu picant llardons, jo em vaig limitar a  aquells que són tan durs que no es podran aprofitar jiji tremenda excusa!)

Poseu sucre damunt la pasta de full, sent força generosos. I al damunt del sucre, els llardons esmicolats. També podeu posar-hi pinyons, tot i que jo els vaig reservar per la capa del damunt.

Estireu una altra pasta de full (o la meitat d'un gran, això dependrà de lo gran que voldreu la coca), i ho poseu sense el paper, damunt del que ja teníeu amb el sucre i els llardons, i repetiu l'operació, primer el sucre i després els llardons, i aquí si que jo hi vaig tirar els pinyons.

Tanqueu la vora de tota la coca amb els dits. Agafeu el corrí, i apreteu la coca per tot arreu, per compactar les dues capes, i que els llardons i el sucre no quedin solts per damunt. Sembla que un cop aixequis el corró hagis d'endur-te-ho tot, però no, es queda allà tot enganxadet.

Apagueu el gratinador del forn, i fiqueu la coca, a mitja alçada, durant uns 15 minuts. Si la pasta de full es butllofa, es punxa amb un escuradents.

I a gaudir!

Gràcies Dolors!

ps)Avui en faré una per la família, perquè no la van poder tastar i així podré fer-li una foto ......per donar enveja principalment!

Si la voleu consultar més endevant, la trobareu a la pestanya de les receptes