dimarts, 15 de març del 2011

M'agrada la pluja!

M'agrada la pluja, com quan era una nena petita. Suposo que per això m'agraden les meves botes d'aigua, perquè em permeten als meus 43 anys, trepitjar l'aigua i els tolls sense patir, sense mullar-me.

M'agrada la possibilitat de tornar a sentir aquella sensació quan enfonses el peu a un gran toll i notes la pressió de l'aigua, ara això si, de forma més controlada que quan tenia 10 anys, en què molts cops, sentia com s'esculava dins la bota i em xopava el peu sencer! A qui no li ha passat? eh?

I què em dieu d'allò de "l'olor de terra humida?" Una de les millors olors de la natura. "Fa olor de bolet" com diu el meu fill quan anem pel bosc i s'olora la pluja acabada de caure. 

En un país on fa poc temps hi havia sequera, i on si no plou l'amenaça de talls en el subministrament d'aigua és constant a moltes de les comarques de secà, a la pluja li diem mal temps...  És clar que quan de cop cau tanta aigua com la que cau avui, és més un mal de cap que una benedicció, però la natura és així, i no fa les coses a gust dels humans, en tot cas si que les fa, fruit d'anys i anys de maltractar-la, què volem ara?

Però quan cau poc a poc, és tot un plaer molt relaxant.

Aquest dissabte passat, tot un dia de pluja em va permetre estar-m'hi a casa, gaudir del llit, del meu home, de casa meva, de passar-m'hi la tarda al sofà sota una manta, amb la cortina totalment oberta, per a gaudir de l'espectacle que és veure ploure.

El temps és una variable més de les que no podem controlar, aleshores perquè ens enfadem? Sóc de les que creu que  la versatilitat de l'èsser humà, és un dels trets que ens caracteritza, perquè aleshores ens entestem en ser inamovibles en les nostres decisions i ens enfadem com a nens petits quan la pluja ens aixafa aquell dinar, aquella sortida, o aquella trobada? Sempre hi ha un pla B que la pluja no pot "espatllar". Només cal exprèmer una mica el cervell, per mirar de donar la volta a una situació que a priori ens semblava dolenta.

L'aigua renova, neteja, doncs aprofitem amb la pluja per a fer el mateix amb els nostres cors i sentiments, deixem que marxin els mals pensaments, els malestars amb aquesta pluja i que ens netegi per dins i per fora.

És clar que mai no plou a gust de tothom, però m'agrada dir que a mi, tot i l'enrenou que em suposa un dia de pluja visquent com visc a una ciutat, i treballant al centre, a mi m'agrada la pluja i veure com cau l'aigua del cel!.

Bona setmana!